TRIODOS BANK

Met vijf korte video’s op sociale media vraagt Triodos aandacht voor een groene heropstart van de economie na de coronacrisis. Wij kozen voor korte, heldere filmpjes, om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken.
digitale communicatie
digitale communicatie

De coronacrisis heeft de economie een ongeziene klap toegediend. “Onze economie was de voorbije jaren voornamelijk gericht op groei. We vonden het niet nodig om buffers in te calculeren”, aldus Triodos in haar vision paper ‘Reset the economy’. We staan vandaag op een kantelpunt, klinkt het. Om te vermijden dat de economie in de toekomst nog eens zo hard wordt getroffen, hebben we een groen, duurzaam en veerkrachtig beleid nodig, zegt Triodos.

Om deze boodschap onder de aandacht van stakeholders en klanten te brengen, organiseerden we samen met de bank twee webinars en een perscommunicatie. Maar om een zo divers mogelijk publiek te bereiken, namen we ook vijf korte socialmediavideo’s op, waarin directeur van de bank Thomas Van Craen, de belangrijkste punten oplijstte. Niet te lang, behapbaar en catchy, zoals het hoort op sociale media. Door voor dit format te kiezen, bereikte Triodos niet alleen huidige klanten, maar ook potentiële klanten en andere geïnteresseerden. 

Nadat we het scenario voor elke video hadden uitgewerkt, trokken we naar de Triodos-kantoren in Brussel voor de opnames. Voor een witgrijs, neutraal scherm vertelde Thomas Van Craen op een dynamische manier hoe we dezer dagen de economie kunnen redden en opnieuw moeten opstarten. Hij reikte in de vijf video’s concrete voorbeelden en oplossingen aan en deed ook een oproep aan de politici, de burgers en de financiële spelers. 

Op het einde van elke video integreerden we ten slotte een link naar de paper. Zo konden de social media followers meteen een samenvatting of de volledige versie van de paper lezen. 

Jouw experts

Tiffany Mestdagh
Tiffany Mestdagh

PR Consultant

Marthe Saelens
Marthe Saelens

PR Consultant

Discover our service

Back to top