Brussels Philharmonic & Vlaams Radiokoor

Brussels Philharmonic en het Vlaams Radiokoor klopten bij Bepublic aan om de media warm te maken voor hun muziek, die door de coronacrisis een minder breed publiek kon bereiken. Ongeveer een half jaar later hebben het symfonisch orkest en kamerkoor bijna alle nationale tv-journaals gehaald en schreven de kranten tientallen artikels over hun werk. Hét bewijs dat je ook met klassieke muziek het nationale (televisie)nieuws kan halen.
crisis communication
crisis communication

Meer bekendheid voor klassieke muziek

Het symfonisch orkest Brussels Philharmonic en het kamerkoor Vlaams Radiokoor wilden meer media-aandacht voor hun werk omdat het tijdens de coronacrisis een pak moeilijker was geworden om hun publiek te bereiken. De klassieke ensembles wilden bovendien verder mikken dan de traditionele Klara-luisteraar. We gingen de uitdaging aan om het orkest en koor op onze nationale televisiezenders te krijgen.

Muziek in beeld

In een nieuws workshop bij Brussels Philharmonic gingen we op zoek naar verhalen uit beide ensembles die de media bovendien visueel mooi in beeld konden brengen. De meest nieuwswaardige stukken goten we in een communicatieplan en mediastrategie. Met succes: in hun eerste concert na de lockdown, bracht VTM Nieuws een bezoekje aan het Vlaams Radiokoor met de insteek: “hoe kan een koor in godsnaam zingen met mondmaskers op?”

Ook het concert van Brussels Philharmonic in de basiliek van Koekelberg was uniek. We legden de nadruk op de prachtige locatie en lieten VRTNWS het concert in primeur bijwonen. Zij brachten het item niet alleen op vrijdagavond, maar ook nog eens op zaterdagmiddag op tv.

Waalse TV komt naar Vlaams koor

Dat je ook met een Vlaams koor Franstalige televisie kan halen, bewijst deze uitzending van RTL-TVI. Een filmpje van het Radiokoor had in oktober 2020 de 7 miljoen views op Youtube overschreden. We gaven meer info over die opmerkelijke hit in primeur aan RTL. Zij brachten er een mooie reportage over in hun middagjournaal. 

Nieuwswaardige boodschappen op het juiste moment

Om met klassieke muziek nationale televisie te halen, mag je niet met losse flodders schieten. Daarom selecteren we écht nieuwswaardige verhalen en brengen die op het juiste moment bij het meest geschikte medium. Het recept is geen geheim, maar je hebt wel de juiste ingrediënten en expertise nodig om het tot een goed einde te brengen.

Jouw experts

Arno Creve
Arno Creve

PR Consultant

Ann Van Mullem
Ann Van Mullem

Business Manager

Bert Bouserie
Bert Bouserie

Content Manager

Ken Standaert
Ken Standaert

PR Consultant

Discover our service

Back to top