window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-1529441-87');

6/10/2021

18 beloftevolle Brusselse jongeren krijgen mediatraining van Bepublic Group via CAPITAL

Training and Coaching

18 Brusselse jongeren krijgen de hele maand oktober media- en cameratraining van Sara Vercauteren en Anja Peleman van Bepublic Group. CAPITAL en het pr- en communicatiebureau Bepublic Group sloegen hiervoor de handen in elkaar om zo getalenteerde Brusselaars te helpen bij hun professionele leven en omgang met media. Brussels Staatssecretaris Pascal Smet was er gisteren bij in het gebouw van CAPITAL voor de aftrap.

 Met dit initiatief willen we de Brusselse jongeren wegwijs maken in de wereld van de media. Hoe bereid je je het best voor op een interview? Hoe schrijf je een perstekst? Samen met Bepublic Group proberen we op dergelijke vragen een antwoord te bieden.  CAPITAL is trots op deze samenwerking.

Hassan Al Hilou, bezieler van CAPITAL

We vinden het bijzonder fijn om ons steentje bij te dragen aan zo’n mooi project om beloftevolle Brusselse jongeren te ondersteunen. We hebben de jongeren gisteren ontmoet en het zijn allemaal uiteenlopende profielen met één rode draad: ze willen hun stem laten horen. Wij zetten onze expertise daar graag voor in en kijken er naar uit om ook van hen te leren.

Sara Vercauteren & Anja Peleman, managing directors Bepublic Group:

Bepublic Group geeft meer dan honderd trainingen per jaar, vooral aan CEO’s, woordvoerders of bekende gezichten. Dat zijn niet alleen de klassieke media- en cameratrainingen maar ook trainingen crisiscommunicatie of personal branding. Maatschappelijke betrokkenheid is voor het pr-bureau zeer belangrijk. Dit project en de samenwerking met CAPITAL kadert daarin.

Ik ben super enthousiast dat we deze opportuniteit hebben gekregen via CAPITAL om onze eerste stap in de mediawereld te zetten. Deze sector leek me tot op heden ontoegankelijk. Ik kijk uit naar de workshops om mijn stem meer te laten horen in het medialandschap.

Firdaouss Rian, 1 van de deelnemende jongeren

Back to top