2/02/2022

Bepublic Group start 2022 sportief met nieuwe klant DECATHLON

team

Bepublic Group is vanaf 2022 verantwoordelijk voor de volledige persstrategie van DECATHLON in België. Dat betekent dat het Brusselse PR- en strategische communicatiebureau voortaan instaat voor alle persrelaties, mediatrainingen en crisiscommunicatie van een van de grootste sportwinkelketens van België. Het gaat daarbij over verhalen rond het bedrijf DECATHLON, maar ook over nieuws voor lifestyle media. Met de samenwerking voegt Bepublic Group een mooie naam toe aan zijn sportportfolio waartoe ook de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) en de Vlaamse Sportfederatie (VSF) behoren.

DECATHLON staat voor passie voor sport, maar ook voor duurzaamheid en gezond leven. Het zijn drie passies die ook Bepublic Group nauw aan het hart liggen. Diensten zoals de tweedehandsshop, de herstel- en onderhoudsdienst en het verhuur van materiaal, worden in onze maatschappij steeds belangrijker en dus ook in communicatie.  Samen met het communicatieteam van DECATHLON tekent Bepublic Group de gepaste communicatiestrategie uit en zal het deze ook uitvoeren.

“Na een sterk 2021, starten we het nieuwe jaar meteen met een heel mooie nieuwe klant. De communicatiemisse die DECATHLON voor ons in petto heeft, sluit perfect aan bij wat Bepublic al jaren doet: communiceren vanuit een maatschappelijke rol.”

Anja Peleman, managing director Bepublic Group

“Het vertrouwen van DECATHLON voor ons bevestigt dat we grote stappen hebben gezet op vlak van lifestylecommunicatie. Iets waar we de volgende jaren nog verder op zullen inzetten.”

Bert Bouserie, content manager Bepublic

“We zijn als retailer een grote naam in België. We willen echter een ruimere maatschappelijke rol spelen door het leven van de Belg te verbeteren met sport en tegelijkertijd zorg te dragen voor onze planeet. Daarom gingen we op zoek naar een strategisch PR-bureau dat ons kan helpen om die maatschappelijke relevantie duidelijker te communiceren de komende jaren. Bepublic overtuigde ons met hun aanpak en ideeën. Vanaf het eerste moment was er een klik tussen onze teams. Vanaf 2022 zullen zij samenwerken met ons nieuwe creatieve bureau Bonka Circus. We zijn met deze twee nieuwe bureaus klaar voor een nieuw hoofdstuk in de communicatie van Decathlon België.”

Thomas Lejeune Debarre, Marketing & Communication Leader bij DECATHLON

Back to top