Sara Vercauteren

Managing Director

Met Sara Vercauteren haalden we bij Bepublic Group begin 2021 een topexperte in huis. Na een master in politieke en sociale wetenschappen en een aansluitend jaar communicatie & cultuur (optie tv en film) begon Sara haar carrière op de persdienst van minister Vandenbroucke. De perfecte leerschool, zo zegt ze zelf, want het resultaat van alles wat ze ondernam, ontdekte ze de volgende dag in de krant. Later werd ze ook woordvoerster van minister van Brempt, om in 2010 aan de slag te gaan bij Medialaan (moederbedrijf van oa VTM) als woordvoerster en manager van de persdienst. Ze groeide er door tot directeur communicatie bij DPG Media. De interne en externe communicatie, woordvoering, crisiscommunicatie en Rode Neuzen Dag: ze leidde het allemaal in goede banen én bouwde – samen met Anja Peleman - ondertussen ook een communicatieteam uit voor het hele bedrijf. Sinds 2017 deelt Sara de kneepjes van het vak bovendien met haar studenten woordvoering bij Thomas More. Ook geeft ze les aan de KU Leuven. In haar vrije tijd plooit ze zich graag terug op haar gezin: samen met haar man Koen heeft ze twee dochters, die haar alles helpen te relativeren zodra ze thuis door de deur stapt. PS: Benieuwd naar Sara’s kijk op woordvoering en persrelaties? Lees dan zeker haar boek ‘Geen commentaar’, verschenen in 2018 en in 2020 nog goed voor een herwerkte versie. Ze werd onder andere dankzij dat boek trouwens Woordvoerder van het Jaar in 2018.

Back to top