Communicatie is tweerichtingsverkeer. Het draait niet langer om pure broadcasting, maar ook om luisteren, evalueren en reageren. Of je boodschap nu positief is of negatief. Treed je in dialoog met je publiek, dan kan je hen betrokken maken. Écht betrokken. Zodat ze op een dag ambassadeur worden van je product of van je bedrijf.
Jouw verhaal is relevant als het nieuwswaardig én geloofwaardig is voor je publiek. Omdat het uitdagingen beschrijft waar je publiek mee worstelt én effectieve oplossingen aandraagt. Omdat het rekening houdt met de context waar je publiek zich in bevindt. Of omdat het educatief, onderhoudend of faciliterend is.
Geen goed communicatieadvies zonder een communicatieplan. Niet een document van 50 pagina's, wél een kernachtig model dat houvast biedt tijdens het hele communicatietraject. Ons plan van aanpak is telkens opnieuw een gestructureerde samenvatting van wát je wil vertellen, waar, wanneer en tegen wie je dat wil doen.

Crisiscommunicatie

Het is al een hele klus op zich om een crisis onder controle te krijgen. De communicatie over die crisis is vaak nog moeilijker. De onvoorspelbaarheid, de snel opeenvolgende gebeurtenissen en de voortdurende, dwingende vraag naar actuele informatie zijn daarbij de grootste uitdaging.

Doeltreffende crisiscommunicatie begint met een plan

U bereidt zich dus maar beter goed voor. Met een uitgekiend crisiscommunicatieplan hebt u de sleutel in handen om uw reputatie ook tijdens de moeilijke momenten te beschermen. Bepublic helpt u bij het ontwikkelen van een praktisch plan. Onze experts stelden al strategieën op die hun effectiviteit bewezen bij bedrijven, organisaties, onderwijsinstellingen en overheden.

Training door een ervaren expert

Met een plan zet u alle neuzen in de juiste richting, met training brengt u de theorie tot leven. Managing partner Jeroen Wils legt u het vuur aan de schenen. Wils heeft 30 jaar ervaring in de journalistiek, specifiek in de sector van de crisisverslaggeving. En begeleidde als communicatieadviseur al meer dan duizend beleidsmensen, academici, bedrijfsleiders en woordvoerders in het omgaan met de media.

Advies in het heetst van de strijd

Breekt er een crisis uit, onverwacht of lang gevreesd? En hebt u daarbij snel advies nodig? Reken ook dan op het flexibele team van Bepublic om u bij te staan bij uw crisiscommunicatie via klassieke en sociale media.

Jeroen Wils schreef het boek “Communiceren in tijden van crisis”, uitgeverij Lannoo.

Neem nu contact op voor hulp en advies.

Laatste tweets

Twee weken geleden zaten we 3 dagen samen met een grote groep inspirerende mensen in Parijs op #leadersmeetingparistwitter.com/i/web/status/9…

Wij spreken op

Meer datums

Leadersmeeting@Paris

Een 3-daagse bijeenkomst van en voor Belgische bedrijfsleiders, politici en inspirerende mensen uit de culturele en academische wereld rond een centraal thema.

leadersmeetingparis.be