Communicatie is tweerichtingsverkeer. Het draait niet langer om pure broadcasting, maar ook om luisteren, evalueren en reageren. Of je boodschap nu positief is of negatief. Treed je in dialoog met je publiek, dan kan je hen betrokken maken. Écht betrokken. Zodat ze op een dag ambassadeur worden van je product of van je bedrijf.
Jouw verhaal is relevant als het nieuwswaardig én geloofwaardig is voor je publiek. Omdat het uitdagingen beschrijft waar je publiek mee worstelt én effectieve oplossingen aandraagt. Omdat het rekening houdt met de context waar je publiek zich in bevindt. Of omdat het educatief, onderhoudend of faciliterend is.
Geen goed communicatieadvies zonder een communicatieplan. Niet een document van 50 pagina's, wél een kernachtig model dat houvast biedt tijdens het hele communicatietraject. Ons plan van aanpak is telkens opnieuw een gestructureerde samenvatting van wát je wil vertellen, waar, wanneer en tegen wie je dat wil doen.

Communicatiestrategie

Meesurfen op de golven van de actualiteit is al een hele uitdaging voor wie een communicatiestrategie wil uitbouwen. Zelf mee de golfslag van die actualiteit bepalen, is vaak nog complexer. Toch is het soms noodzakelijk om als bedrijf of organisatie met een uitgekiende strategie te wegen op het politieke of maatschappelijke debat. Wij zorgen dat de juiste thema’s op de agenda belanden en ingeburgerd raken. Soms zonder dat u zelf in beeld komt.

Weeg op het maatschappelijke debat

Onze strategische experts helpen u het juiste wiel te kiezen en om zelf de leiding te nemen. Een opiniestuk in een gezaghebbende krant, een goed getimed interview, een strategische samenwerking met een externe deskundige, … Het draagt allemaal bij tot het realiseren van uw doel: de context creëren waarbinnen uw bedrijf of organisatie maximaal floreert.

Opiniestukken

Een opiniestuk is een geschikte manier om uw soortelijk gewicht binnen de sector te vergroten. De gezaghebbende kranten zijn vragende partij voor goed geschreven en slim onderbouwde opiniestukken over actuele thema’s. Door samen met ons zorgvuldig uw momenten te kiezen, brengt u doelgericht de thema’s die u aanbelangen onder de aandacht. En verstevigt u uw expertise.

Vergroot uw impact intern en extern

Met onze strategische communicatie bereikt u niet alleen het grote publiek, maar komt uw oproep ook onder de aandacht van uw stakeholders of van de politiek. U positioneert zich zo dat u grondgebied verovert binnen uw eigen thema. En u maakt er in één moeite uw eigen mensen mee warm: zo zijn zij nog meer gemotiveerd om uw visie uit te dragen in hun dagelijks werk.

Verwerf invloed via personal branding

Mensen luisteren liever naar andere mensen dan naar bedrijven of organisaties. Breid uw geloofwaardigheid uit en schuif daarom enkele experts naar voren. Gooi uw persoonlijkheid, uw kennis en uw ervaring in de strijd en maak van uw eigen naam een merk. Zo krijgt uw boodschap nog meer exposure. Bepublic stelt samen met u een profiel op en giet uw persoonlijke communicatie in een plan. Een combinatie van klassieke en sociale media, van redactionele artikels en opiniestukken is cruciaal om uw draagvlak te vergroten.

Contacteer ons voor een vrijblijvende offerte.

Laatste tweets

Twee weken geleden zaten we 3 dagen samen met een grote groep inspirerende mensen in Parijs op #leadersmeetingparistwitter.com/i/web/status/9…

Wij spreken op

Meer datums

Leadersmeeting@Paris

Een 3-daagse bijeenkomst van en voor Belgische bedrijfsleiders, politici en inspirerende mensen uit de culturele en academische wereld rond een centraal thema.

leadersmeetingparis.be