Communicatie is tweerichtingsverkeer. Het draait niet langer om pure broadcasting, maar ook om luisteren, evalueren en reageren. Of je boodschap nu positief is of negatief. Treed je in dialoog met je publiek, dan kan je hen betrokken maken. Écht betrokken. Zodat ze op een dag ambassadeur worden van je product of van je bedrijf.
Jouw verhaal is relevant als het nieuwswaardig én geloofwaardig is voor je publiek. Omdat het uitdagingen beschrijft waar je publiek mee worstelt én effectieve oplossingen aandraagt. Omdat het rekening houdt met de context waar je publiek zich in bevindt. Of omdat het educatief, onderhoudend of faciliterend is.
Geen goed communicatieadvies zonder een communicatieplan. Niet een document van 50 pagina's, wél een kernachtig model dat houvast biedt tijdens het hele communicatietraject. Ons plan van aanpak is telkens opnieuw een gestructureerde samenvatting van wát je wil vertellen, waar, wanneer en tegen wie je dat wil doen.

Bedrijfsjournalistiek

Ziet u in uw sector hoe andere bedrijven of organisaties om de haverklap met media-aandacht gaan lopen, terwijl u een even interessant verhaal te vertellen hebt? Dan is het hoog tijd om zelf de regie over uw communicatie in handen te nemen. Uw verhaal verdient aandacht, u moet het alleen zo vertellen dat het publiek aan uw lippen hangt. Zo vergroot u uw visibiliteit, relevantie én maatschappelijk draagvlak. En positioneert u zich als thought leader in de sector.

Een essentiële schakel in elke pr-strategie

Hoe u erin slaagt om aandacht te krijgen? Door op het juiste moment en met het juiste verhaal naar buiten te treden. Bepublic kijkt daarom met de ogen van een journalist naar uw organisatie. Wij proberen uw verhaal zo concreet mogelijk te vertalen naar het grote publiek, op een kritische en onderbouwde manier. Wij bepalen samen met u de relevante thema’s waarmee u het nieuws kan halen. Dat doen we tijdens een journalistieke workshop, waarmee we elke samenwerking beginnen. Op basis van deze ‘nieuwsgaring’ maken we een doeltreffend communicatieplan, strategisch gespreid in de tijd.

Proactieve én reactieve aanpak

Uiteraard steunt u ook voor de uitvoering van het strategische plan op Bepublic. We maken nieuws van uw verhaal en brengen het correct in de actualiteit — via een nieuwswaardig persbericht, of op een andere manier. Dat doen we enerzijds door uw boodschap op het juiste moment onder de aandacht te brengen, aan de hand van actuele kapstokken. Anderzijds spelen we met uw expertise in op de actualiteit en brengen we ze onder de aandacht van de journalisten, precies op het moment dat het thema brandend actueel is. Newsjacking, noemen we dat.

Ook op eigen en sociale media

Een goede communicatiestrategie bouwt u alleen uit als u ook uw eigen kanalen aanboort. Zo wordt u zelf ‘uitgever’ van uw verhaal. We helpen u met het bouwen van een online ‘newsroom’, waarop zowel journalisten, de media als het brede publiek terechtkunnen voor het laatste nieuws. Via blogs, vlogs of sociale media: met uw expertise bereikt u zo rechtstreeks het grote publiek. Onze bedrijfsjournalisten leveren inhoud en advies.

In woord én beeld

Experts schatten dat binnenkort 70 procent van alle internetverkeer uit video bestaat. Om uw impact nog verder te vergroten, communiceert u ook met video. Onze tv-journalisten vertellen uw verhaal in een professionele nieuwsvideo. Zo maakt u een nieuwsverslag dat interessant is voor het brede publiek, en graag gedeeld wordt op de nieuwswebsites en via sociale media.

Bekijk alvast enkele van onze realisaties op ons YouTube-kanaal.

Contacteer ons voor een vrijblijvende offerte.

Laatste tweets

Twee weken geleden zaten we 3 dagen samen met een grote groep inspirerende mensen in Parijs op #leadersmeetingparistwitter.com/i/web/status/9…

Wij spreken op

Meer datums

Leadersmeeting@Paris

Een 3-daagse bijeenkomst van en voor Belgische bedrijfsleiders, politici en inspirerende mensen uit de culturele en academische wereld rond een centraal thema.

leadersmeetingparis.be