Voorbije Presentaties

  • House of Flanders - Inspiratieontbijt “Crisismanagement en -communicatie”

    Op woensdag 17 juni 2015 organiseert House of Flanders voor haar leden een inspiratieontbijt met Jeroen Wils en Paul Robrechts. Jeroen Wils is de auteur van het boek ‘Communiceren in tijden van crisis’.

    Jeroen Wils en Paul Robrechts schreven voor het VBO de brochure ‘Crisismananagment: een praktische leidraad voor doeltreffend crisisbeheer', geïnspireerd op het boek van Jeroen Wils. 

    Tijdens het inspiratieontbijt gaan Jeroen en Paul graag in op volgende onderwerpen:

    • De 6 fases van een succesvolle crisisbeheersing
    • 10 kritieke succesfactoren
    • Communiceren tijdens een crisis: hoe organisaties zich doeltreffend kunnen voorbereiden op een crisis en hoe ze ermee kunnen omgaan.
       

    Meer informatie: https://houseofflanders.be/

    16/06/2015
    Van 08:00 tot 10:00

    House of Flanders
    Antwerpsesteenweg 92
    2800 Mechelen



  • Seminar: crisismanagement en -communicatie

    Stel, een allesverwoestende brand legt uw bedrijf plat, een medewerker vindt een verdacht pakje in uw magazijn, kinderen worden ziek na het eten van voedingswaren afkomstig uit uw bedrijf. Wat doet u?
    On the spot improviseren kan leiden tot ondoordachte handelingen en kan de kansen voor uw bedrijf om heelhuids door de crisis te komen, hypothekeren. Bovendien is de aanpak van een crisis nauw verbonden met het imago van uw onderneming.
    Snel en doordacht reageren is dus de boodschap. Gemakkelijker gezegd dan gedaan.

    Om uw onderneming de nodige tools aan te reiken om een crisis te doorstaan en er communicatief sterker uit te komen, heeft het VBO, samen met expert in crisismanagement Paul Robrechts (Robrechts & Thienpont) en expert crisiscommunicatie Jeroen Wils (Bepublic), voor u de gids Crisismanagement: praktische leidraad voor een doeltreffend crisisbeheer opgesteld.

    Naar aanleiding van de publicatie van deze gids, nodigen wij u graag uit op een tweetalig seminar over crisismanagement en -communicatie, waar de auteurs u de tools voor een doeltreffend crisisbeheer aanreiken. Getuigenissen over efficiënt crisismanagement in de praktijk krijgt u van Wouter De Geest (CEO BASF) en François Fornieri (CEO Mithra Pharmaceuticals).

    Meer informatie en het volledige programma vindt u hier.

    31/05/2015
    Van 16:00 tot 19:00

    VBO
    Ravensteinstraat 4
    1000 Brussel



  • Crisiscommunicatie bij security-incidenten

    Geen enkel security incident is gelijk, maar vaak zijn er overeenkomsten. De onvoorspelbaarheid, snel opeenvolgende gebeurtenissen, de grote verwarring en een toenemende druk om te communiceren spelen immers altijd hun rol.

    Aan de hand van eigen ervaring én praktijkvoorbeelden toont Jeroen op het Security 2.1-congres hoe organisaties zich het meest doeltreffend kunnen voorbereiden op, en omgaan met, een crisis. Van het maken van een degelijk crisiscommunicatieplan tot het omgaan met klassieke en nieuwe media: stap voor stap leidt hij je door het hele proces.

    Neem een kijkje op de website voor het volledige programma.

    28/04/2015
    Van 14:00 tot 14:45

    KMDA (Zoo)
    Astridplein
    2000 Antwerpen



  • B2B Marketing Belgium Conference ‘The Culture of Content’

    B2B-merken creëren en verspreiden content aan een razend tempo. Maar hoe garandeer je nu dat die content weerklank vindt en dat het je sales maximaal stimuleert?

    De B2B Marketing Belgium Conference 'The Culture of Content' is er voor alle B2B-marketeers die content marketing willen implementeren en er dieper op in willen gaan. Er bestaan heel wat nieuwe manieren om content marketing voor iedereen werkbaar te maken, Jeroen Wils en andere topsprekers geven tips voor goeie, relevante content.

    De B2B Marketing Conference is een initiatief van Skein Action Learning, in samenwerking met B2B Marketing UK.

    Neem een kijkje op de website voor het volledige programma.

    23/04/2015
    Van 08:00 tot 18:00

    Frisomat n.v.
    Stokerijstraat 79
    2110 Wijnegem



  • Brand journalism & social newsroom

    Het PR-landschap verandert door de integratie van sociale media en de snelle opkomst van content marketing. Bedrijven gaan steeds meer over tot het zelf produceren en verspreiden van content. Ze worden steeds meer mediabedrijven die journalistieke methodes toepassen om met relevant en actueel nieuws hun geloofwaardigheid te vergroten. Maar welke gevolgen heeft dat voor de communicatieafdeling of voor het PR-bureau?

    Jeroen Wils spreekt op dinsdag 31 maart over het belang van brand journalism voor organisaties, overheden, bedrijven en particulieren. 

    Neem een kijkje op de website voor het volledige programma.

    31/03/2015
    Van 16:30 tot 19:00

    BCN Amsterdam
    Paasheuvelweg 35
    1105 BG Amsterdam



  • Mediacafé | De communicatieoorlog

    Jeroen Wils neemt woensdagavond 18 februari als panellid deel aan "Mediacafé", een debat onder initiatief van Vlaams-Nederlands cultuurhuis en debatcentrum deBuren. In dit Mediacafé zal het panel debatteren over de strijd tussen nieuwsredacties, communicatie-experts, en de politiek en het bedrijfsleven. Nico Haasbroek (auteur & oud-hoofdredacteur van NOS) leidt het debat tussen Nederlandse en Belgische onderzoeksjournalisten en communicatie-experts.

    18/02/2015
    Van 20:30 tot 22:30

    Debathuis De Balie
    Kleine-Gartmanplantsoen 10
    1017 RR Amsterdam



  • STIMA Congres

    Ondanks het feit dat elke crisissituatie anders is, zijn er vaak gelijkenissen. Jeroen Wils toont tijdens de "lunch & learn" sessie op de Festival Edition van het Stichting Marketing Congres hoe organisaties zich het best voorbereiden op een crisis en hoe ze er het best mee omgaan. Hij teert daarbij op zijn eigen ervaring en gebruikt talloze concrete voorbeelden.

    Meer info: http://www.stimacongres.be/#lunchandlearnscheme

    06/12/2014
    12:30

    ICC Gent
    Van Rysselberghedreef 2
    9000 Gent



  • PXL Congres over crisiscommunicatie

    Hoe uw bedrijf voorbereiden op een crisis?  Hoe reputatieschade vermijden?  Wat is het goede moment om te communiceren?  Die vragen stelt elke communicatieverantwoordelijke zich.  Soms te laat.  Jeroen Wils toont aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden wat de voorwaarden zijn van succesvolle crisiscommunicatie.

    Geen enkele crisissituatie is gelijk, maar vaak zijn er overeenkomsten.  De onvoorspelbaarheid, snel opeenvolgende gebeurtenissen, de grote verwarring en een toenemende druk om te communiceren spelen immers altijd hun rol.

    Jeroen Wils getuigt vanuit zijn 25-jarige ervaring als journalist, crisisverslaggever en communicatie-expert bij tientallen bedrijven.  Van 2004 tot 2011 was hij Chef Nieuws bij VTM. Vandaag is hij managing partner van het Leuvense communicatiebureau Bepublic.

    Jeroen Wils schreef het boek “Communiceren in tijden van crisis”.  Het verscheen bij Lannoo.

    12/11/2014
    Van 08:00 tot 10:00

    Hogeschool PXL
    PXL-Congress
    Elfde-Liniestraat 23a (gebouw D)
    3500 Hasselt
    studentenrestaurant



  • Communicatiedriedaagse Meertalige Professionele Communicatie

    Jeroen Wils zal spreken op de communicatiedriedaagse van de Universiteit Antwerpen. Hij zal zijn expertise inzake persrelaties en sociale media delen met de masterstudenten Meertalige Professionele Communicatie aan de hand van concrete cases en tips.

    21/10/2014
    Van 16:30 tot 18:00

    Bloso-centrum Hazewinkel - Beenhouwersstraat 28, 2830 Willebroek



  • UBA Book it

    Jeroen Wils spreekt op de UBA Book it ontbijtsessie over zijn boek "Communiceren in Tijden van Crisis".

    Meer informatie over dit event kan je vinden op http://bit.ly/1qzNt4r

    01/10/2014
    Van 07:30 tot 09:30



  • Nacht van de Woordvoerder

    Collega Jeroen Wils trapt de avond af. Hoe keek hij als journalist aan tegen woordvoerders? Is dat oordeel nu gewijzigd, en zo ja, waarom? En: hoe ziet hij de stiel de komende jaren evolueren?

    27/04/2014
    Van 18:30 tot 23:30

    zaal Gevaert van Voka
    Koningsstraat 154-158
    1000 Brussel



  • Master Class Security Management

    van Antwerp Management School, Open seminar over crisiscommunicatie

    24/11/2013
    Van 18:00 tot 21:30

    Sint-Jacobsmarkt 9-13
    2000 Antwerpen



  •  1 2 > 

Laatste tweets

Twee weken geleden zaten we 3 dagen samen met een grote groep inspirerende mensen in Parijs op #leadersmeetingparistwitter.com/i/web/status/9…

Wij spreken op

Meer datums

Leadersmeeting@Paris

Een 3-daagse bijeenkomst van en voor Belgische bedrijfsleiders, politici en inspirerende mensen uit de culturele en academische wereld rond een centraal thema.

leadersmeetingparis.be