PR-bedrijven Bepublic en Bereal onder dak bij Mediafin

Mediafin, de uitgever van de zakenkranten De Tijd en L’Echo, sluit een strategisch partnership met de toonaangevende PR-bedrijven Bepublic en Bereal.

Mediafin, dat volledig eigenaar wordt van beide ondernemingen, versterkt met de samenwerking het aanbod aan communicatie-oplossingen voor zijn commerciële partners. Voor Bepublic en Bereal betekent de samenwerking een extra boost voor hun sterke groei van de voorbije jaren. Bovendien kunnen ze aan hun klanten een nog groter bereik aanbieden.

Bereal en Bepublic zullen vanaf 1 januari 2018 de commerciële ploegen van Mediafin versterken. De 16 consultants die er tewerkgesteld zijn, vinden allemaal onderdak bij Mediafin. Managing partners Jeroen Wils, Carine Grevendonk en Dajo Hermans zullen ook na de overname de teams blijven leiden. Ze zullen nauw samenwerken met de specialisten van Content Republic en Comfi, de Mediafin-merken voor content publishing en financiële PR.

De voorbije jaren klommen Bepublic en Bereal naar de top van het PR-landschap in België en groeiden sterk, zowel in omzet als in winstgevendheid. Beide PR-bedrijven behouden hun eigenheid, maar vinden bij Mediafin tegelijk de schaalgrootte die hun groei moet bestendigen.

"We delen met Mediafin dezelfde passie voor relevante content, en dat in een journalistieke omgeving. Onze klanten zullen kunnen blijven rekenen op onze kwalitatieve dienstverlening, aangevuld met de extra communicatieplatformen die Mediafin aanbiedt."   Jeroen Wils

"Met het partnership zullen we een nieuwe invulling geven aan het PR-landschap. Het laat ons bovendien toe te blijven groeien, én bijkomend communicatietalent aan te trekken."   Carine Grevendonk

"Ook de immosector is meer dan ooit gebaat bij een meer impactvolle aanpak van communicatie, als aanvulling van de klassieke advertenties en commerciële communicatie. Door dit partnership zullen we de verhalen van vastgoedbedrijven nog meer weerklank kunnen geven."   Dajo Hermans

Volledige communicatiestrategie

Voor de klanten van Mediafin betekent de overname van Bepublic en Bereal dat het mediabedrijf nog completere oplossingen kan aanbieden voor hun verschillende communicatiebehoeften.

"Klanten kloppen steeds vaker bij ons aan met de vraag hen te adviseren bij hun volledige communicatiestrategie. In die zin is de verdere uitbreiding met een leidinggevend merk in PR een logische volgende stap na de geslaagde overname van Comfi in 2014. Dit bureau is gespecialiseerd in financiële PR en kende de afgelopen jaren onder de vleugels van Mediafin al een sterke groei. Met het partnership met Bepublic en Bereal is ons PR-aanbod nu compleet."   Frederik Delaplace, ceo van Mediafin

Bepublic, ontstaan in 2012, is het geesteskind van voormalig journalist Jeroen Wils en PR-expert Carine Grevendonk. Met hun uitgesproken journalistieke aanpak van public relations helpen ze een steeds grotere groep bedrijven, organisaties en overheden om hun boodschappen doeltreffend te verspreiden. Bepublic biedt aan zijn klanten bedrijfsjournalistieke oplossingen, strategisch communicatie-advies, crisiscommunicatie en mediatraining aan. Onder de klanten zijn bedrijven als Telenet, Securitas, Thomas Cook en Eneco. Bepublic organiseert elk najaar ook Leadersmeeting@Paris, één van de meest succesvolle netwerkevents van het Belgische bedrijfsleven.

Bereal is ontstaan in 2014 uit de samenwerking tussen Wils, Grevendonk en Dajo Hermans, voormalig journalist en expert in vastgoedcommunicatie. Vandaag is Bereal het enige PR-kantoor in ons land dat gespecialiseerd is in vastgoedcommunicatie. Bereal werkt op dezelfde manier als Bepublic, maar richt zich specifiek op bedrijven uit de ruime vastgoedsector. Bij de klanten horen namen als Century 21, Triple Living, Group Hugo Ceusters-SCMS en Montea.

Bepublic
Jeroen Wils
Jeroen@bepublic.be
+32 475 30 75 06

Bereal
Dajo Hermans
Dajo@bereal.be
+32 478 84 42 45

Mediafin
Frederik Delaplace
Frederik.Delaplace@mediafin.be
+32 496 59 14 47

Voeg je reactie toe




Gepubliceerd op: 18/12/2017


Laatste tweets

In de zomermaanden krijgen we versterking van stagiaire @aishamatanda_ van @MoreMedia_COM. BeWelcome, Aïsha! pic.twitter.com/oRYVeLa6sg

Wij spreken op

Meer datums

Leadersmeeting@Paris

Een 3-daagse bijeenkomst van en voor Belgische bedrijfsleiders, politici en inspirerende mensen uit de culturele en academische wereld rond een centraal thema.

leadersmeetingparis.be