Bepublic lanceert Master Class voor pr-professionals

Het Leuvense communicatiebureau Bepublic lanceert vandaag een nieuw project, de Bepublic Master Class. Bepublic  is het eerste pr-bureau in België dat een uitgebreide Master Class aanbiedt, gericht op communicatieverantwoordelijken. In vijf praktische modules leren experts aan communicatieprofessionals hoe ze succesvol met de Belgische media en met de publieke opinie kunnen communiceren.
 

Efficiënte en heldere communicatie: het wordt almaar belangrijker in een steeds complexer wordende samenleving. Zowel jonge als meer ervaren communicatieprofessionals van bedrijven, organisaties en overheden moeten zich daarom blijven bekwamen in de manier waarop ze communiceren met de buitenwereld. Communicatie - en zeker public relations - is voortdurend in beweging. De media zijn veranderd, en ook de publieke opinie heeft andere verwachtingen gekregen over de manier waarop bedrijven, overheden en organisaties moeten communiceren.

Jeroen Wils, zaakvoerder van Bepublic: “De manier waarop we 5 jaar geleden communiceerden, is vandaag volledig achterhaald. Alleen al de manier waarop de sociale en online media, en video, een prominente plaats hebben ingenomen in het communicatieveld, heeft ons vak door elkaar geschud.”

5 aspecten van pr uitgelicht

Daarom lanceert Bepublic als eerste PR-bureau in België begin september de Bepublic Master Class gericht op communicatieverantwoordelijken van bedrijven en overheden. In vijf modules leert Bepublic (jonge) communicatieprofessionals communiceren op een journalistieke manier. In de Bepublic Master Class leren topexperts hoe verhalen, expertise en initiatieven écht nieuws kunnen worden. Bepublic biedt in 5 modules een antwoord op de volgende vragen:

  • Wat is nieuws en hoe maakt nieuws jouw organisatie relevanter en betrouwbaarder?
  • Hoe schrijf je een goed en nieuwswaardig persbericht dat op een redactie niét in de prullenmand belandt?
  • Wat is het belang van timing, de juiste kanalen en de vorm waarin je nieuws wordt aangeboden?
  • Hoe zorg je dat je communicatie écht impact heeft en dat je als bedrijf of organisatie weegt op het politieke of maatschappelijke debat?
  • Hoe bescherm je de reputatie van je organisatie, ook op moeilijke momenten, en hoe kan, met een goed crisisplan, open communicatie daarbij helpen?

"Tijdens deze Bepublic Master Class maak je als (jonge) communicatieprofessional kennis met de hedendaagse pr. Bepublic koppelt bedrijfsjournalistiek aan maatschappelijke relevantie en échte nieuwswaarde. Die aanpak loont.” Jeroen Wils, Managing Partner Bepublic

Voor en door wie?

De Bepublic Master Class wordt gegeven door topexperts met jarenlange ervaring, die grote bedrijven, organisaties en overheden adviseren en bijstaan over hoe ze met de media en de buitenwereld moeten communiceren.

De eerste Bepublic Master Class start op 26 september 2017, elke daaropvolgende dinsdag ontvangt Bepublic geïnteresseerde communicatieprofessionals om hen kennis te laten maken met de hedendaagse pr.

Inschrijven voor één of meerdere modules van de Bepublic Masteclass kan via bepublicmasterclass.be

 

Voeg je reactie toe




Auteur: Laura Vandenbergh

Gepubliceerd op: 22/06/2017


Laatste tweets

Twee weken geleden zaten we 3 dagen samen met een grote groep inspirerende mensen in Parijs op #leadersmeetingparistwitter.com/i/web/status/9…

Wij spreken op

Meer datums

Leadersmeeting@Paris

Een 3-daagse bijeenkomst van en voor Belgische bedrijfsleiders, politici en inspirerende mensen uit de culturele en academische wereld rond een centraal thema.

leadersmeetingparis.be